MATERIALS
1.
Una taula que tingui una capacitat
per a 24 gotets de vidre.
2.
Proximitat d’una font d’aigua.
3.
Llavors de llenties (tantes com
alumnes hi hagin a l’aula)
4.
Cotó
5.
Got de vidre (envàs de iogurt “La
lechera” ) (tants com alumnes hi hagin a l’aula).
6.
Xeringues per poder regar
7.
Càmera de fotografies
8.
Ordenador, projector
9.
Cartolines, tisores i retoladors
QUÈ
TREBALLAREM?

Per exemple: Què els hi passarà a
aquestes llavors? Totes creixeran? Què necessiten per créixer? De què
s’alimenten? Quines creixeran més ràpid?
Això significa que haurem de
facilitar tots els recursos necessaris per a que els infants puguin treballar
de manera autònoma i col·laborativa, fomentant d’aquesta manera, la
responsabilitat. En definitiva, volem que els alumnes aprenguin a aprendre a
partir de les seves decisions i els seus propis errors.
QUÈ HAN
TREBALLAT ANTERIORMENT?
Prèviament a la realització de
l’activitat en si, la mestra farà una sèrie de preguntes per observar els
coneixements previs que tenen els seus alumnes, com per exemple: Què és una planta? Quines característiques
tenen? De què s’alimenten? Què necessiten per viure? Per a què serveixen?
etc.
Els alumnes respondran a les
preguntes amb afirmacions com: són de
color verd, necessiten aigua per viure, són (o no) éssers vius, necessiten
terra i sol...
L’activitat
començarà un mes desprès que s’hagi treballat el tema de les plantes, les
llegums com a llavors, i les seves utilitats. Per tant, una setmana abans de
començar el racó, la mestra explicarà als alumnes que les llegums són les
llavors de les quals surten les plantes. Portant, fins i tot, llavors de
diferents aliments (fruites, verdures...) per a veure les diferencies i les
característiques de cadascuna.
POSADA EN
COMÚ DEL GRUP

Aleshores, un
cop els nens comparteixen les seves vivències personals amb cadascuna de les
seves plantes, també resolen dubtes ja que segurament a altres nens no els hi
ha crescut la planta per la falta d’algun tipus de factor, fent que siguin ells
els protagonistes explicant les causes i conseqüències davant d’aquestes situacions.
AVALUACIÓ
Per poder avaluar, la mestra
recupera les preguntes i respostes donades al començament del racó quan els
alumnes van fer la predicció i evocació de les seves idees inicials, llavors
les compara amb les respostes sobre el que ha anat succeint durant el transcurs
del racó i les notes que ha anat apuntant.
Els alumnes aniran fent fotografies
dels seus gotets cada 2 dies per deixar constància dels canvis que van sofrint
les llavors. La mestra ha de demanar als nens que a partir de les fotografies
que han anat fent facin un dibuix del que han vist, i que enganxin en un
full dos fotografies que mostrin l’evolució del seu gotet.
La mestra els hi sol·licitarà individualment que expliquin el dibuix i les fotos. Amb preguntes dirigides a explicar amb les seves paraules el desenvolupament de la seva planta, si ha crescut o no, i a comparar el creixement de totes les llegums de l’aula, observant si el resultat obtingut és similar al que havien predit. A partir de les seves respostes la mestra podrà avaluar el resultat de cada nen i el resultat del treball en grup.
La mestra els hi sol·licitarà individualment que expliquin el dibuix i les fotos. Amb preguntes dirigides a explicar amb les seves paraules el desenvolupament de la seva planta, si ha crescut o no, i a comparar el creixement de totes les llegums de l’aula, observant si el resultat obtingut és similar al que havien predit. A partir de les seves respostes la mestra podrà avaluar el resultat de cada nen i el resultat del treball en grup.